تزریق بوتاکس صورت
نوشته شده توسط : mehdi

بوتولونیوم نوع A چیست؟

بوتولونیوم نوع A که تقریباً تمامی داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته شده‌اند، نوعی ماده‌یِ سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین است که می‌تواند عملکرد اعصاب را به طور موقت از کار بیندازد. عضلات ارادی بدن (مثل آن‌هایی که در صورت قرار دارند) در صورتی منقبض می‌شوند که پیام انقباض از طرف مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آن‌ها برسد. در صورتی که در محل عضله، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و عضله فلج می‌شود.

بوتولونیوم به صورت طبیعی توسط باکتری کلستردیوم بوتولونیوم تولید می‌شود. در حالتی که بوتولونیوم توسط باکتری تولید شود، یکی از کشنده‌ترین سم‌های تولید شده در طبیعت به شمار می‌رود. برای یک انسان ۷۰ کیلوگرمی، تنها ۷۰ میلی‌گرم از این سم می‌تواند کشنده باشد. بوتولونیوم همان سمی است که در صورت نجوشاندن غذاهای کنسروی، باعث بوتولیسم می‌شود که بیماری‌ کشنده‌ای است.

 

آیا تزریق بوتاکس ایمن است؟

نترسید! بوتولونیوم استفاده شده در داروی بوتاکس، خطرات سم اصلی که توسط باکتری تولید می‌شود را ندارد. به علاوه زمانی این سم کشنده است که وارد گردش خون ما شود. در استفاده‌های درمانی بوتاکس، تنها به صورت موضعی از این سم استفاده می‌شود.

از نظر سازمان FDA، وزارت بهداشت ایران و تقریباً تمامی سازمان‌های نظارتی درمان و سلامت، تزریق بوتاکس برای استفاده‌های درمانی یا جوانسازی پوست، ایمن و بی‌خطر شناخته می‌شود. به چند نکته‌ی زیر توجه کنید:

  • در کشور آمریکا، از سال ۱۹۸۹ تا سال ۲۰۰۳ تنها ۳۶ نفر بعد از تزریق بوتاکس دچار عوارض جانبی شدید شدند. ۱۳ نفر از این افراد، به دلیل مشکلات زمینه‌ای دچار عوارض شده بودند و مشکلات پیش آمده ارتباطی با تزریق بوتاکس نداشته است.
  • براساس مطالعات، تنها ۳ درصد از بزرگسالانی که تزریق بوتاکس دریافت می‌کنند، دچار عوارض جانبی شدید می‌شوند. در بسیاری از این موارد علت بروز عوارض، تزریق دارو به دست افراد غیرپزشک یا استفاده از مواد نامناسب است.
  • طبق پژوهش‌های انجام شده، خطرات تزریق بوتاکس به منظور زیباسازی و جوانسازی پوست، به شدت کمتر از عوارض بوتاکس در موارد استفاده‌های درمانی است. در آمار ذکر شده تقریباً تمام کسانی که دچار عوارض حاد شده بودند، تزریق‌های درمانی بوتاکس را دریافت کرده بودند. در مورد کاربردهای بوتاکس در ادامه مفصل صبحت کرده‌ایم.
  • دوز بوتاکس استفاده شده برای خطوط پوستی بسیار کم و بی‌خطر است. در استفاده‌های درمانی بوتاکس، از دوزهای بالاتری استفاده می‌شود؛ برای همین احتمال وقوع عوارض جانبی بیشتر است.

تاریخچه استفاده آموزش تزریق بوتاکس، تاییدیه‌ها و برندها

بوتولونیوم نوع A اولین بار توسط یک چشم پزشک به نام آلن اسکات برای درمان بلفارواسپاسم (اختلال انقباضی پلک) و سایر اختلالات عضلانی چشم مورد استفاده قرار گرفت. این کاربرد بوتاکس در سال ۱۹۸۹ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید شد.

آلن اسکات متوجه شد که در زمان درمان اختلال انقباضی پلک، شیارهای عمیقی که بین دو ابرو (خط اخم) قرار دارند به طور کامل ناپدید می‌شوند. در نهایت در سال ۲۰۰۲ سازمان FDA استفاده از  بوتولونیوم نوع A برای از بین بردن خطوط بین ابروها را تایید کرد. در سال ۲۰۱۳، استفاده از بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها (خطوط پنجه کلاغی) هم مورد تایید FDA قرار گرفت.

 در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴.۵ میلیون نفر از بوتاکس برای از بین چین و چروک‌های صورت استفاده کرده بودند. در سال‌های اخیر هم تزریق بوتاکس در صدر جدول روش‌های جوانسازی پوست جا خوش کرده است.

چرا در کارگاه آموزش لیفت با نخ شرکت کنم؟

امروزه افراد بیشتر از هر زمان دیگری در طول تاریخ به زیبایی، جوانی، طراوت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند و همراه به دنبال راهی برای حفظ جوانی پوست خود هستند. افتادگی پوست یکی از معضلاتی که افراد با افزایش سن با آن مواجه هستند، می‌باشد. با گذشت زمان، به دلیل افزایش سن تغییراتی در استحکام و کشسانی پوست که با تحلیل چربی، استخوان و غضروف همراه است، ایجاد می‌شود. این امر در نهایت به افتادگی پوست و تغییراتی در شکل صورت و ظاهر آن منجر می‌گردد.

داشتن پوستی صاف، درخشنده و بدون افتادگی یکی از مهم‌ترین المان‌های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مخصوصا وقتی سن 30 سالگی را رد می‌کنند تبدیل شده است، چرا که پس از سن 30 سالگی تولید کلاژن بصورت طبیعی توسط پوست به تدریج کاهش یافته و همان طور که گفته شد پوست خاصیت استحکام و کشسانی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. در سالیان اخیر روش‌های زیادی برای جوانسازی و بهبود افتادگی پوست به جهان عرضه شده است؛ مانند آر اف نیدلینگ فرکشنال (نیدلینگ فرکشنال)، هایفوتراپی و لیفت با نخ

فیلرهای پوستی روشی محبوب برای تغییر شکل، فرم‌دهی، حجم دهی و کانتورینگ صورت است. فیلرهای پوستی یکی از سریع‌ترین و غیر تهاجمی‌ترین گزینه‌ها برای بیمارانی است که به دنبال جوانسازی و احیای ظاهر جوان خود هستند. فیلرهای پوستی با بازسازی عناصر اپیدرمی کلاژن، هیالورونیک اسید و الاستین، می‌توانند به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست که با افزایش سن از دست رفته کمک کنند. نتایج جوانسازی با فیلرهای پوستی فوری و عوارض جانبی حداقل است. این عوامل باعث شده تزیق فیلر به روشی پرطرفدار برای جوانسازی، زیبایی و بهبود فرم صورت در بین افراد مختلف تبدیل شود، همچنین ارائه خدمات تزریق فیلر سود زیادی را نیز نصیب ارائه دهنده‌گان این خدمات می‌کند. تزریق فیلر یکی از مهم‌ترین خدماتی است که افراد علاقه‌مند به فعالیت در حوزه زیبایی و پوست می‌توانند به مراجعان خود ارائه دهند و در قبال آن درآمد زیادی نیز حاصل کنند.

 




:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: